Wednesday, April 30, 2008


i know many guys that are a hoopin' and a hollerin' right now!\

i love this!

i think i've found my new mantra! (i know you wouldn't believe that from the previous post)


Siphoning off corn to fuel our cars

okay, i'm so sick of this! like so many homes, businesses, etc. ethanol is a constant source of buzz around here. and i fully admit to my bias because Nacho works for an ethanol plant. but i'm constantly amazed at the way these topics develop. let's see, i remember it something like this:

5 years ago
so nacho, you work for an ethanol plant? what the hell is that? you make fuel out of corn? that sounds ridiculous! i mean who would buy that? doesn't matter does it, cuz you can't actually find anyone that sells it? what a joke!

last 2 years
we have to get off this dependence on oil. hmmm what alternative fuel could we use? oh, i know! ethanol! that would be awesome! we could use corn to make fuel for cars. how much easier could that get? i mean, we already grow corn and a ton of it. what an awesome idea. ethanol will save the world! ethanol HAS to save us! it's so much better for the environment. look at all these plants popping up out of nowhere. this will be great for farmers.

last 6 months
okay, what's up with this ethanol? it doesn't really cost less and you don't get that great of gas mileage? oh, and there's still nowhere that you can actually buy it. i think there are like 5 ethanol pumps in the entire state. what a joke. oh, and you know it actually takes more energy to make ethanol that it saves by using it. what a load of crap. did you know it's actually contributing to the greenhouse problems? and now people can't eat because farmers are taking food away from them to sell for ethanol. food prices are soaring. damn ethanol!

you know what? you're exactly right! i bet sugar or soy-based fuels would never have those same issues. can't wait until we move on to some other "save the world" solution so we tear it down five minutes later! oh and never mind ditching your gas guzzling SUV and living in that 3000 square foot house for just 2 people or producing those 8 kids you don't really need that exacerbate the problem. nah, that couldn't possibly have anything to do with it. be sure to slather on the SPF800 before you hit the sun!

ah, homesick once more

i do miss this place so!

Incident at Golson Elementary

you watch, it'll all get calm and civilized when i go back home next week!

here she is!

Tuesday, April 29, 2008

Duck Party

they're back! since we've yet to put the dock out with my usual pot of flowers, our ducks have chosen much nicer accommodations. they've set up house (well nest) in the planter box out on the front of the house. i'll post pics this afternoon when i get home. how cool is that?!

Monday, April 28, 2008

only in my home town

and people wonder why i ever left home.

Office Charged with Bribery, Solicitation of Prostitution

i love the part about getting "interrupted" by family members and then they beat him up!

Thursday, April 24, 2008

the man, the myth, get the idea

remember Bubba? well here he is! i owe a huge thank you to this man!

i wonder what he'd say to me posting his pic. i'm guessing it would be something that starts with an "h", ends with an "h" and U can figure out the middle.

yeah, we work with this guy

this is what i have to contend with every day! sing it with me people......Crazy.....

Monday, April 21, 2008

so what'd you do Sunday

another typical day of buouy huntin' here in Chillsville

our first recscue

and pulling her to the house

we got smarter and drank more after the first one

yeah, i know overexposed. but look! we've gotten better and can handle 2 at a time

all total we broght 5 to the house. we had to leave one behind.

Saturday, April 19, 2008

my world

so i'm in the office on a rainy Sat (that makes it somewhat bearable) working on an upgrade for my favorite project leader. no i'm not brown nosing cuz she doesn't read this at all. and i figured if i have to be here then why can't you? so here's a glimpse of my 4 day a week hell.

we now live in cubicle hell. but it's not so bad. beats the asbestos laden offices we had before. as a matter of fact those are pool noodles under my desk. he who has not bitched can cast the first noodle!

and this is our mod carpet that no one but me seems to like. i wanted so bad when they were installing it to steal some for my laundry room. i dig this pattern. can you find the Mickey Mouse ears?

and i know i should come up with a name for this guy, but i just can't think of anything yet. he keeps the bad juju from raining down on me.

sometimes i punch him....

and this is how i feel most days. i love my job!

Wednesday, April 16, 2008

my new distraction

i find it hard to believe i will actually get anything work-related done today.

show me the muddy

a few years ago i was reading Adventure magazine and saw the add for the Muddy Buddy race. if you've never heard of it, visit their site. really, it's a blast. so i wasn't able to do it that year cuz i saw the ad too late. but nacho and i signed up for it the next year and went up to Chicago to run it with our 2 "Foster Kids" and another couple. we had an awesome time. this race is like so many others in that they hold it at various locations around the country. for whatever reason, i think because we go there so often for snowboarding, i've always wanted to do the one in Colorado. well, today i signed me and my dearest friend up for it. she lives out there so that makes it super convenient. and she's going into it kicking and screaming...she has no idea she'll come out of it that way too! it's not until Aug, but i couldn't wait to post something about it so she can't back out! and btw, this post's title is our team name: Show Me the Muddy! wish us luck!

Friday, April 11, 2008

a beautiful thing

quite possibly the urn i will ask to be placed in

Thursday, April 10, 2008

and this is the table

big momma watching

okay, sometimes a web cam is not your best friend. i'm sitting at work and it's really crappy weather here. a co-worker mentions rain and it occurs to me to check the web cam at home. i can tell right away something is wrong cuz there's a chair tipped over on the deck. but the bigger problem is/was the fact that i can see right through the patio table top. i shouldn't be able to do that! panic begins! it finally dawns on me to call my neighbor - the guy renovating the house next to us - cuz he's always there. so we all sit here glued to my monitor at work, watching my neighbor walk all over my deck picking things up. he calls to let me know everything is generally okay, but the storm must have picked up the tempered glass top to the patio table and it's shattered into "a million little pieces" (except my story really did happen). if i start gluing now, i might have a table by the end of summer!

Wednesday, April 9, 2008

this is just plain insane!

i'll stick with my crappy little Jingle Bell Run thanks!

Readin' Ain't FunDamental

B: you know we don't have any book stores in Pekin!
T: you have Morrey's
B: like i said, we don't have any book stores in Pekin!
D: so do they put up a road block when the book mobile comes to town?
Br: yeah, i have to hide my magazines
B: as long as it's Guns & Ammo or Modern Meth you should be okay
Br: or Field and Stream
Pin It button on image hover